Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
359 postów 8557 komentarzy

Zawisza

Zawisza Niebieski - Hyde-Park, porozmawiaj o sprawach trudnych, bez cenzury stosowanej przez niektórych zwolenników teorii spiskowych. Tu nie banuję, chcę rozmawiać lecz na argumenty, jak Polak z Polakiem. Proszę tylko, by nie obrażać gości mego bloga.

Witamy w Baranowie, czy żegnamy Baranów

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

W niedzielnym referendum w gminie Baranów pomysłodawcy Centralnego Portu Lotniczego ponieśli sromotną porażkę. Mieszkańcy wyraźnie opowiedzieli się przeciwko temu pomysłowi.

84% głosujących, przy 47% frekwencji wypowiedziało się przeciw budowie lotniska w gminie Baranów, 94.2% wypowiedziało się przeciw specustawie uznając, że będzie ona niedobra dla mieszkańców gminy Baranów.

Czy można było się innego wyniku spodziewać?
Nie od dziś wiadomo, że Polacy w takich sprawach nie są zbytnio nastawieni na działania altruistyczne, taka już nasza uroda. A dla mieszkańców tego regionu korzyści z takiej inwestycji niewiele. Wiąże się ona z wysiedleniami dość dużej liczby gospodarstw rolnych a teren ten jest ze względu na bliskość dwóch dużych miast rolniczo atrakcyjny. A gmina ta w 92% posiada użytki rolne. Mimo mamienia nowymi miejscami pracy naprawdę trzeba się zastanowić ile miejsc pracy może zapewnić przekwalifikowanemu rolnikowi lotnisko. Tam znajdą pracę osoby z zewnątrz posiadające odpowiednie kwalifikacje, stąd sceptycyzm mieszkańców jest jak najbardziej uzasadniony.
 
Czy jest to dobra lokalizacja?
W pobliżu lokalizacji przebiega autostrada Warszawa – Łódź, czyli odcinek autostrady Warszawa – Berlin. Niestety jest to droga dwupasmowa z dwoma pasami ruchu już dziś mocno obciążona. Nie dalej jak wczoraj (niedziela) jechałem tą drogą i tuż za Warszawą powitał mnie napis mówiący o dużym natężeniu ruchu. Ruch był płynny ale lewy pas całkowicie zajmowały ciężarówki, ruch osobowy odbywał się po pasie prawym. Tak więc po dołożeniu ruchu obsługującego pasażerów lotniska trasa ta ulegnie zakorkowaniu, tak więc bez przebudowy nie stanowi ona zalety dla tej inwestycji a wadę. Lotnisko to dziś nie posiada komunikacji kolejowej, obie linie Warszawa Łowicz oraz Warszawa – Koluszki są dość oddalone od planowanej inwestycji. Zapewnienie transportu kolejowego dla pasażerów wymagałoby dobudowania dość długiego łącznika (ok. 15 km w linii prostej) między tymi dwoma liniami.
 
 
Tańsza alternatywa 
Znacznie tańszą alternatywą dla tego rozwiązania mogłaby być rozbudowa lotniska Modlin, położonego znacznie bliżej Warszawy, dostosowując to lotnisko do obsługi ruchu czarterowego, tanich linii lotniczych oraz CARGO. Tak samo jak Baranów lotnisko to położone jest w terenie rolniczym i jest to istniejące lotnisko, nie całkowicie nowa inwestycja. Lotnisko to posiada dość dobrą komunikację kolejową nie tak obciążoną jak trasa Warszawa – Berlin, wadą tego rozwiązania jest brak wygodnego wyjazdu drogowego z Warszawy wynikającego z braku obejścia miasta i gminy Łomianki, na wylocie z Warszawy na Gdańsk. Tu znowu mamy do czynienia z hamulcowymi, którzy dwoją się i troją, by jak najdłużej opóźnić inwestycję. Znowu nasze polskie realia.
 
Jak podejdzie do tego rząd PiS? Będzie próbował szukać innej lokalizacji, były przecież proponowane rozwiązania alternatywne, rozważy rozbudowę Modlina jako odciążenie Okęcia, czy też pójdzie dość często stosowaną drogą, obywatele swoje a rząd PiS i tak jest mądrzejszy. Ostatecznie mają znaczną przewagę w sejmie i doświadczenie w głosowaniu nocą, a prezydent już specjalną ustawę podpisał. 
Tu przypomina się stary dowcip opowiadany jeszcze za Gierka w kolejkach do sklepów. Stoi dwóch facetów w kolejce, w pewnym momencie jeden pyta drugiego, „Chcesz pan w zęby?” Pytany odpowiada, że oczywiście nie? Ale zanim się obejrzał dostaje pięścią w zęby. Podnosząc się mówi - Przecież mówiłem, że nie chcę. Na to agresor - To co? Wystarczy, że konsultacje były.

prawa autorskie: jestem autorem tekstu i zdjęcia. fot. Lotnisko Modlin
 
 

KOMENTARZE

  • Autor, witaj;
    Dla mnie wystarczy lotnisko w Pyrzowicach, jeśli stąd nie można gdzieś polecieć, to taka podróż mnie nie interesuje ;-))

    Pozdrawiam
  • @roux 18:46:18
    To tylko kwestia gdzie kto mieszka. Mnie jednak sprawa lotnisk dla Warszawy żywotnie interesuje. A trasa Warszawa- Łódź, którą może nie bardzo często ale jednak wystarczająco często by ją dobrze znać już jest na granicy swojej przepustowości. Można jechać pói coś się nie stanie, ale wystaczy, że się ciężarówka zepsuje i już korek na kilka kilometrów.
  • @Zawisza Niebieski 19:47:51
    A zdążysz się załapać na te lotniska nim alzheimer Cię dopadnie?
  • @Zawisza Niebieski 19:47:51
    Ciekawy ogląd geopolityczny Bartosiaka między innymi związany z lotniskiem CPK
    https://www.youtube.com/watch?v=WHrGmxO1GRk
    Poza tym Braun też interesujące przypuszczenia w tej sprawie przedstawia
    https://www.youtube.com/watch?v=dXCLkLhkkWA
  • @zadziwiony 21:22:48
    Kto wie, do emerytury zostało mi ponad 10 lat, więc trudno określić, szczególnie patrząc jak Niemcy swój CPL budują? Jeśli jeszcze do tego uwzględnimy zdolności inwestycyjne PiS, to może i sam pan Bóg nie doczeka. :)
  • @ Autor
    Myślę, że CPK to dobry pomysł.
    Myślę, że te 15 km łącznika to pikuś.
    Myślę też, że druga nitka autostrady to też nie powinien być problem.
    Przeszkody pojawiają się natomiast gdy rząd zaczyna kombinować jakby tu obywateli wycyckać.
    Ja bym sprawę załatwił wprost: za chałupę milion, za ziemię milion, za fatygę milion. Myślę, że wyniki referendum byłyby inne.
    Tylko, że jak kretyni włażą w d... usraelowi i smarują, smarują. Na CW24tv słyszałem, że kretyni kupili obligacje USA za 100 mld złotych....

    A z rozbudową Modlina to też jest dobry pomysł :-)
    Warszawa powinna się rozwijać jak każde inne miasto i kiedy osiągnie perspektywicznie 5 mln mieszkańców to może mieć kilka lotnisk :-)
    Rozbudowę można zacząć już teraz. Przynajmniej przygotowania.

    Ale tak ogólnie to się zgadzam :-)
    Więc 5*

    Pozdro!
  • @zadziwiony 21:22:48
    "A zdążysz się załapać na te lotniska nim alzheimer Cię dopadnie?"

    Jakby wszystko szło normalnie to w 5 lat można się wyrobić.

    Mega pozdro!
  • @Autor
    A po co am ten "baranów"?
    Jest tylu baranów w różnych okolicach, że bez tego jednego można się obejść.
    A lotnisko jest potrzebne.
    Z 15 lat temu optowałem za takim lotniskiem w okolicach Mszczonowa - wydawało się , że z lepszą lokalizacją. Ale wskazana lokalizacja - też jest dobra, chociaż bardziej wymagająca.

    I tak. Dobudowa równoległego do A2 odcinka autostrady (trasy szybkiego ruchu) - to nie problem, a konieczność zwłaszcza, że A2 już się korkuje.
    Linia kolejowa: jak najbardziej - najlepiej jakaś eksperymentalna. Może być rodzaj SKP (Szybka Kolej Podmiejska), ale może być w formie kolejki napowietrznej (też pisałem o takim rozwiązaniu) - tańsze niż metro zwłaszcza w terenie mocno zurbanizowanym.
    Do tego trzeba połączeń drogowych - chodzi o pokrywającą się z obecną 50 - w kierunku na Grójec i Sochaczew i dalej.


    A barany należy usunąć. Zwłaszcza, że w pobliżu tego normalnego skupiska baranów są też Barany Holenderskie, a te są groźne i bezdennie głupie, co jasno obrazuje postawa takiego spaślaka holenderskiego w Brukseli.
  • @Krzysztof J. Wojtas 09:14:25
    Panie, dyć to ma być wiaaalgie lotnisko! ;-)

    Albo to, albo to nie wypali. Musi być wszystko ;-)
    I kolej, i metro, i autostrada, i kolejka napowietrzna, i normalne drogi... im więcej tym lepiej. Tylko z głową ;-DDD

    Ukłony
  • Po kiego grzyba to lotnisko?
    Pytam, bo nie wiem.

    Pamietam, ze niedawno Polsce byly koniecznie potrzebne stadiony, no wiec wybudodowano. Jak czesto sa uzywane?
    W Polsce sa 3 autostrady na krzyz, tylez linni kolejowych, a tzw. drogi krajowe maja szerokosc akurat na 2 wozy drabiniaste. A tu nagle koniecznie jest potrzebne lotnisko.

    Wybudowano ogromne, przepiekne lotnisko Mirabel, ktore mialo obslugiwac Montreal i nawet przez pewien czas to robilo; problem w tym, ze jest zbyt daleko od Montrealu, nie ma linii kolejowej, a nie kazdy, kto przyjechal z innego panstwa moze wsiasc w swoj samochod oczekujacy na parkingu, a dojazd samochodemtrwa godzinami, szczegolnie w godzinach szczytu. Efekt taki, ze lotnsko nie obsluguje linii miedzynarodowych, o ile obsluguje jakiekolwiek. Ale jest za to naprawde przepiekne, na miare XXI wieku, choc pobudowane chyba z 40 lat temu.
  • @Lotna 17:34:48
    No widzi Szanowna jacy debile w tym Montrealu, że kolei nie dobudowali.

    A tak w ogóle, to nie rozumiem powodu, aby Lotna loty krytykowała. Czyżby to nielot był?
  • @Krzysztof J. Wojtas 09:14:25
    Każda inwestycja musi być uzasadniona ekonomicznie. Mamy już jeden baranów, lotnisko z którego wyleciało mniej ludzi niż wyleciało z mediów reżimowych jak Kurski przejął nad nimi władanie, czyli Radom. Wspaniała inwestycja PiS. A pewnością z Baranowa Dubaju nie zrobimy, czyli może nam wyjść skórka za wyprawkę, bo to i nie to położenie i duży ruch nad Europą, i konkurencja większa.

    Co do tego, że rozbudowa A2 i to na całym odcinku Warszawa - Łódź jest potrzebna, to w pełni się z panem zgodzę. A szybka kolej podmiejska, no cóż marzyć można nawet o podwozeniu pasażerów rakietami, tyle, że w dzisiejszych założeniach jest budowa połączenia między dwoma liniami Warszawa - Berlin i Warszawa Śląsk a nie szybka kolej. Na razie mamy to:
    http://www.airhub.pl/website/wp-content/uploads/2017/09/CPK_Map_02.jpg
  • @Zawisza Niebieski 19:39:15
    Radom - to chyba sprawka Kopacz!!! Czyli PO.

    Co do reszty: da się zbudować nowe. A jak nowe to może to być nowoczesne.
  • @Zawisza Niebieski 19:39:15
    Proszę nam pokazać, gdzie jest ten Baranów na tej mapie.
  • @Krzysztof J. Wojtas 23:12:00
    Panie Krzysztofie, ja wiem, że skacowani "winami Tuska" w swym odlocie same wady w PO widzą, i wszystkie głupoty jakimi PiS jest pełna PO chcą przypisać. Radom to siedlisko PiS-u. Lotnisko jest zgniłym owocem tego siedliska.

    Ostatnio w swej nienawiści do Warszawy i Warszawiaków PiS chce z Radomia uczynić lotnisko dla ruchu czarterowego i tanich linii dla Warszawy, dążąc do wygaszenia Modlina, gdzie jeszcze za czasów gdy czepiał się Wałęsy Kaczyński chciał zrobić interes życia na Modlinie jako lotnisku CARGO dla Warszawy. Do biznesu nie doszło, bo Wałęsa wyczuł, co to za szumowiny, co chcą na jego plecach do polityki się dorwać, co się stało. Lotnisko dla czarterów oraz tanich linii lotniczych oddalone 100 km od Warszawy z kórym łączność jest wieczni zakorkowaną drogą Warszawa - Radom i kulejącą linią kolejową, to kara dla Warszawiaków za to, że zrażeni nieudacznymi rządami PiS w Warszawie (L.Kaczyński + Marcinkiewicz) Warszawacy zawsze pokazują Kaczyńskiemu, gdzie jego miejsce.

    Może mi Pan wyjaśnić co p. Kopacz ma wspólnego z tym poronionym pomysłem PiS? Z tego co wiem ostatnio do sejmu zostala wybana z Warszawy i zadała niezłe cięgi Kaczyńskiemu pokonując go sromotnie.
  • @Casey 03:03:38
    Tu mamy wszystkie rozważne lokalizacje CPL, po tym jak PiS pokłócił się z Modlinem. Niestety plik w formacie nie obsługiwanym przez edytor Neon24, stąd trzea kliknąć, by zobaczyć.
    https://wbdata.pl/wp-content/uploads/2017/03/lokalizacja_z_nazwami_gmin-1.png
    Mniej więcej w środku trójkąta Warszawa - Skierniewice - Łowicz.
  • @Zawisza Niebieski 10:22:35
    Kręcisz się Pan jak koń w kieracie, a para w gwizdek; tylko na to stać PO.
    I na skargi do kolesi z Brukseli.
  • @Zawisza Niebieski 10:29:05
    Modlin - to poroniony pomysł PO.
    Jeszcze przed powstaniem PiS (konkretnie JK), sugerował Mszczonów .
    Twierdzenie o "pożarciu się" jest kłamstwem.

    Patrząc na układ komunikacyjny widać, że Modlin może być co najwyżej portem zastępczym dla Warszawy.
    Wskazane na mapce 5 lokalizacji są wyraźnym wskazaniem roli takiego lotniska, które powinno być dobrze skomunikowane z resztą kraju.
    Do tego rejonu łatwo doprowadzić połączenia z A1 i A2, do tego 50 na wschód i północ; Puszcza Kampinoska nie stanowi bariery jak dla Modlina.Przez 50 i dalej 17 - Lublin. 50 na północ - to Olsztyn.
    ITD.
    Do tego port cargo dla komunikacji powiązanej z Jedwabnym Szlakiem.

    Rozumiem, że stronnictwo zdrady narodowej na rzecz Niemiec (lotnisko w Berlinie) będzie dążyć do dezawuowania projektu CPK.
  • Witamy Mosad
    Od dawna krążą plotki, że w Polsce ma powstać centrala Mosadu na Europę i to główna przyczyna tej lokalizacji, ciekawy artykuł zamieścił prof.Dakowski http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=23228&Itemid=100
  • @Krzysztof J. Wojtas 11:40:04
    Panie Krzysztofie, o Modlinie jako o lotnisku pasażerskim mówiło się jeszcze za życia mego dziadka, który zmarł gdy ja byłem uczniem 2 klasy liceum koniec lat 70. Dziadek w tym rejonie miał kawałek ziemii stąd się tym żywo interesował. Wtedy ani o PO ani o PiS nikt nie mówił, a Kaczyński jeszcze nawet nie "spał do południna". W projekt budowy lotniska CARGO by zaangażowany zanim jeszcze okradli RSW Prasa Książka Ruch z budynków przy Srebrnej (za pomocą swego znaomego Glapińskiego autora ustaw leżących u podstaw pierwszej afery paliwowej oraz gruntowej, gdy za bezcen deweloperzy przejęli grunty w centrach miast. Czasy afery FOZZ, z której Andrzej Kryże wywinął Kaczyńskich za co był wysokim urzędnikiem u Ziobry (pierwszy rząd). Niech Pan sobie o tym poczyta, jak to lepkie miał lapki Kaczyński. Późniejsze działania, w każdej aferze przeplatają się ludzie PO-PiS. a co by się Pan nie wziął. Wyrolowali stronnictwo zdrady narodowej na rzecz Izraela, czyli Kaczyńskego an Co. z biznesu, to teraz kręci wokół Radomia.
    Gdzie dla Modlina Puszcza Kampinowska tworzy barierę? Niech Pan popatrzy na mapę. Przecież Modlin to po drugiej stronie Wisły w stosunku do Puszczy Kampinowskiej, ona nawet po swojej stronie Wisły tak daleko nie sięga.
    https://3.bp.blogspot.com/-C1szqjUQ094/ViNywu92WbI/AAAAAAAABrk/mzxx9P8nZA0/s1600/Szlaki_turystyczne_w_Kampinoskim_Parku_Narodowym.png
  • @finka 11:54:55
    A czyim przedstawicielem na ziemie Polski jest PiS? Jak nie Izraela? Dziś ta opcja lody kręci.
  • @Krzysztof J. Wojtas 11:40:04
    "...Do tego port cargo dla komunikacji powiązanej z Jedwabnym Szlakiem..."

    Takie coś imo należałoby skonsultować z Chińczykami, DOKĄD spodziewają się, że Szlamiem podąży gros towarów.
    I czy ONI uważają, że taki hub lotniczy w Polsce w ogóle ma sens...

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930